כניסה למועמד רשום

* כתובת דוא"ל

* סיסמה

כניסה למעסיק רשום

* כתובת דוא"ל

* סיסמה

זכור אימייל וסיסמה לכניסה הבאה


בוחרים דיור מוגן?

 

בחירת דיור מוגן, או בית אבות, לנו או להורינו הנו, כמובן, צעד חשוב ומשמעותי , הכולל שיקולים רבים.

 

מאת ציפי ביטון ישי

 

כאשר בוחרים דיור מוגן, או בית אבות, החל מקומפלסים מפוארים ועד למחלקות לתשושים, אנו בוחנים היטב את האפשרויות בטרם נחליט באיזה מקום לבחור. לרוב הורינו ואנחנו מתרשמים מהחדרים, מאיכות המתקנים הנלווים, הנקיון ותחזוקת המקום, החוגים, הפעילויות והשירותים המוצעים, התקציב כמובן, וכולי.

שיקול נוסף ומרכזי שיכול לסייע בידכם לבחור את המקום המתאים ביותר הוא צוות העובדים במקום, צוות שהולך ללוות את אתכם או את הוריכם, למשך 24 שעות ביום, עוד שנים רבות, להעניק להם מענה ראשוני ומשני לכל צרכיהם ולטפל בהם בדרך הטובה ביותר האפשרית. החל מעובדי הניקיון במקום, דרך האחיות, עובדי הסיעוד, הצוות הסניטרי, רופאים, עובדים סוציאליים, הפקידות והמזכירות, המדריכים ועד להנהלה, הצוות הוא שיוצר את האווירה ומשפיע את עיקר ההשפעה על איכות החיים שתהיה במקום, בבית החדש.

כיצד ניתן להתרשם מהצוות כאשר מגיעים להתרשם מהמקום?

ניתן לשאול את הדיירים על איכות הצוות וניתן גם לראות בעצמכם לבחון את הצוות במקום, לבדוק, למשל, איזה קבלת פנים מקבל אדם הנכנס לבניין, האם פונים אליו ומחייכים אליו ושואלים איך אפשר לעזור, האם מאירים פנים או שמתנהגים אליו כאילו הוא מפריע במשימתה החשובה של המזכירה לשוחח בטלפון. צריך לבדוק עד כמה הצוות אכפתי מהדיירים והאם הם נותנים יחס אישי לכל דייר. כך, למשל, האם כאשר עובד (כל עובד, החל מעובד הניקיון ועד למנהל המקום) עובר ליד דייר הוא משוחח איתו, שואל לשלומו, האם הם מחייכים לדיירים ומנהלים איתם שיחות, האם הם נראים ייצוגיים ובגדיהם נקיים ומסודרים, שכן פעמים רבות הדרך בה עובד מתלבש מעידה על היחס שלו למקום עבודתו.  

אפשר לבדוק האם הצוות יצר אווירה טובה במקום כשהוא צוחק, מחייך ושמח או שהוא ממורמר מתנאי ההעסקה שלו ומסתובב עם פרצוף חמוץ כל היום והאם העובדים עושים למען הדיירים מעבר למצופה מהם. אפשר לבחון את הסבלנות שלהם כאשר שואלים אותם שאלות רבות, יורדים לפרטים ושואלים שוב משהו שכבר שאלתם בעבר.

אפשר גם לראות עד כמה המקום 'משוויץ' בצוות העובדים שלו, האם הוא כותב עליהם בפרוספקטים שהוא מחלק או באתר האינטרנט שלו והאם הוא מציג אותם בפני דיירים פוטנציאליים.

אפשר וצריך לשאול מהי הכשרתם המקצועית של העובדים, מהי המיומנות שלהם, מותר וצריך גם לשאול מה החסרונות שלהם, מה הניסיון המקצועי שלהם ומה הגישה שלהם, האם יש מספיק עובדים במקום, מה היחס בין מספר העובדים למספר הדיירים, האם ישנם מספיק עובדים, שכן אם חסרים עובדים במקום הדבר עלול לפגוע בשירות שמקבלים הדיירים. באיזו מידה העובדים זמינים לרשות הדיירים, האם ישנם מספיק עובדים בכל משמרת בעלי רקע כזה או אחר ברפואה או עזרה ראשונה, האם ההרכב המקצועי של העובדים מתאים לצרכי הדייר כעת ולצרכיו המשתנים בעתיד לבוא, למשל, בחלק מהמקומות ישנם 'גוי של שבת', דבר חשוב מאוד לדיירים שומרי מסורת ובכלל  דיירים שומרים מסורת יעדיפו, למשל, עובדים שומרי מסורת,  במידה ויש עובד המדבר את שפת אמו של  הדבר יכול להוות יתרון משמעותי.

תחושת הבטן שמקבלים מהצוות חשובה אף היא וכן כדאי לבוא לפחות פעמיים כדי לוודא שלא נפלתם על יום טוב במיוחד של עובדים רגזניים או שלא יצאו מגדרם להיות נחמדים אליכם לצורך פרזנטציה.

 


*הכותבת הנה המנהלת המקצועית של חברת C.V.POOL – מאגר הדרושים של ישראל, המתמחה באיתור וגיוס עובדים בתחום השירותים לגיל השלישי, באופן עצמאי או דרך מוסדות. בין היתר ניתן לגייס מהחברה עובדים בתחום הסיעוד, ייעוץ, רפואה ורווחה, לרבות רופאים, עו"סים, אחיות, סניטריים ועובדי ניקיון ועוד.

נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה בטל' 03-6207373.

* מטעמי נוחות הכתיבה בלבד, חלק מן הכתובים מנוסחים בלשון זכר, אך הם מתייחסים, כמובן, לגברים ונשים כאחד. C.V.POOL מאמינה בשיוויון זכוות מלא ואיסור אפלייה תעסוקתית.
** הדברים האמורים נכונים במקרים רבים, אך אין בהם בכדי להוות שידול, הכוונה או יעוץ אישי ומומלץ לבחון כל מקרה לגופו.
*** כל הזכויות שמורות. נשמח לשתף ידע מקצועי זה עם כל מי שנזקק לו. עם זאת, אין להעתיק, לשכפל, ו/או לבצע בדברים האמורים כל שימוש אחר ללא אישור מפורש בכתב מטעמנו.

צוות C.V.POOL ישמח לסייע בכל דבר ולהעמיד לרשות לקוחותנו את הפתרונות היעילים ביותר לגיוס עובדים. לפרטים ניתן לפנות, ללא התחייבות, לטל' 03-6207373.
חזרה לרשימת המאמרים